Love is Unpredictable #6

This article written on 2.16 AM, 19/6/2020, FRIDAY, TREATMENT ROOM IN MY HOUSE, WEATHER: RAINY

During I write this story, actually I have a mixed feeling just for the things that happen today . I happy , I sedih , I nak nangis , I malu , I letih , I serabut . Like all the feeling comes at the same time and I don’t know if I can handle this. Sekarang dah 19/6 I still tak tulis apa apa content untuk Jun sebab I really really busy with class and assessment tapi biasalah I kan macam chill je dengan semua kerja yang I buat sebab I tak nak stress-stress I nak enjoy je during my degree ni . So I do not know if ada artikel tak for this month sebab I rasa I tak sempat untuk giving apa apa information or tips but I think if you go through this artikel pun I will story something that relate to our life la.

So I wake up this morning, take a bath, get ready for my classes and my group for English subject need to present for group discussion and I think everything went well sebab I tau sejauh mana I get ready pun semua akan sama je sebab when I present something I selalu nak jadi diri I yang sebenar . I try to talk like I talk untuk give a trust to people so wether I dapat markah tinggi ke rendah I tak kisah as long as I cuba benda tu dan I akan sentiasa berpuas hati dengan apa yang I buat. Same goes la to quiz apa apa subject je , walaupun I tak faham ke I akan try baca je slide tu sampai habis before jawab quiz and I akan jawab quiz tu walaupun I tak faham dan tak pandai pun untuk subject tu. Ni pun I ada quiz economics esok dan I baru je habis baca 50 slide, satu apa pun I tak faham dan tak ingat bila I belajar benda ni. Some time I think physical class are really better than online class . Even I happy sebab boleh duduk dengan parents I tapi I takleh deny yang I takleh focus untuk online class. Sometime I think staying at university is really better to get a good pointer . I really tak tau apa yang jadi dengan pointer I sem ni . For this month, I have a lot of assessment nak kena settle like this month dah macam minggu minggu terakhir la dan kadang-kadang I rasa nak nangis untuk nak habiskan benda ni tapi I tau yang I kena teruskan walaupun apa yang terjadi. Sama ada I lulus ke gagal ke I kena hadap gak. I really stress dengan alI the coursework I am sorry if I nampak macam mempersoalkan benda ni while I sendiri pernah tulis why kita nak kena mengeluh dengan apa yang kita minta tapi korang pun selalu rasa yang tak semua life went well with what we plan kan. Yang mana korang pernah follow orang yang selalu positif tu tak sepanjang masa diorang positif akan ada masa diorang negative gak tapi diorang tak tunjuk part tu tapi I taktau la kalau ada orang yang positif 24 jam 7 hari seminggu 366 hari setahun sebab kadang-kadang kita bakal diuji dengan apa yang kita cakap jugakkan. I think I already done dengan luahan I tentang online class ni dan I really appreciate untuk semua orang yang terlibat dengan I , I tau banyak orang try hard to make online class be better and be same as physical class. I can see everyone effort like government bagi internet free , lecturer , university and student pun. I hope kita dapat something yang kita boleh rasa bangga dengan apa yang kita buat ni . I know aturan Allah always yang terbaik dan jangan lupa untuk sentiasa meminta yang terbaik dariNYA.

Semua assesment yang I kena siapkan bulan ni dengan bulan depan :(


The next thing I nak cerita something that happen today jugak but I will try to write without you knowing kepada sape yang I tujukan sebab I nak jadikan benda ni knowledge yang general semua orang wajib tau.  I am happy today sebab orang yang I sayang balik . Like I am easily sayang orang dan I always nak jadi baik untuk orang yang I sayang. I always think untuk nak jadi orang yang pemurah yang boleh bagi everything kepada orang I sayang tak kiralah benda tu duit ke servis ke atau apa apa pertolongan lah. If I sayang you I will make sure that I takkan putus hubungan dengan you, jarang jarang sekali I akan mesej or even kita tak rapat I akan tegur you dekat Instagram ke or anything lah .Orang yang kita sayang ni ada dua bagi I which is we need to sayang mereka just because kita ada dia sejak dia lahir. Bila dah lahir tu memang dia ada and satu lagi ialah orang yang kita pilih untuk sayang tak kira la kawan sekolah rendah ke menengah ke university ke atau jiran kita yang pernah tolong kita semua la. So kat sini I nak bagitau korang yang disayangi oleh orang tertentu ni please please I am begging to you please appreciate orang tu and don’t take them for granted sebab tak mudah untuk orang nak sayang kita sebab dia bermain dengan feeling yang boleh berubah-ubah . Ramai orang yang sayang orang tertentu gila gila boleh berubah jadi benci because the things that diorang rasa you tak appreciate diorang . Trust me orang ni nilai dia tak boleh nak banding dengan wang ringgit atau emas like apa apa harta benda pun tak boleh . Just because you rasa macam dia tak akan bagi manfaat or tak boleh tolong you , you buat tak hirau je kat dia , you main-mainkan perasan dia you sedarlah yang you dah rugi  satu kasih sayang yang sangat-sangat bermakna.  So today I have the feeling that I benci orang yang I patut sayang . I am happy person when I stay dengan orang yang I sayang walaupun diorang tak buat apa apa tapi harini I benci dengan apa yang dia buat dekat I . I tau I takleh benci dia tapi entahla . I selalu rasa diuji dengan apa yang I cakap apa yang I fikir . I dah lama tak nangis but harini I nangis sebab dia , I kalau boleh tak nak tengok muka dia and what I can say I kalau boleh tak nak ada something relate with that toxic . So the point sekarang please sayang orang yang sayang you macam dia sayang you . This is the world yang kita kena tunjuk kita sayang dan jangan tunjuk macam kita benci . I paling tak suka bila ada orang marah marah atau malukan I depan orang ramai dan bila I cerita dekat orang I orang tu pujuk I dengan cakap eh dia marah sebab sayang . Benda ni valid untuk sesetengah benda je tapi untuk apa yang jadi harini I tak rasa tu sayang sebab I bercakap dengan elok I try to jadi baik but kalau macam tu dia balas . Sorry you lost my loves and respect . Nasib la I ni professional kalau I benci dia means I benci dia sorang je takdelah nak benci satu keturunan dia nanti .

So kat sini I nak bagitau you please apreciate orang yang sayang you and show them how you love them . I tak bagitau yang you kena bagi duit ke atau benda ke apa . Tolong diorang when they need help , cakap elok elok dengan diorang bila diorang bagitau atau tanya apa-apa. Don’t worry you takde duit pun you boleh sayang diorang okay . So I happy dan senang dengan tulisan I kalini sebab I boleh luahkan perasaan I . I am sorry kalau apa yang I tulis ni tunggang langgang , serabut , tak best untuk dibaca and I hope you get something from this story .Thank you and good luck to my friend yang tengah online class . Semoga kita sama sama berjaya . By the way lupa nak bagitau yang we have done with all PKP or PKPB or anything lah and now we are in the phase PKPP which is kita boleh kembali ke kehidupan normal dengan new norma iaitu still pakai mask kalau dekat tempat awam , always use hand sanitiser dan amalkan social distancing 1 meter . Semoga corona juga menghilang dan bumi kembali sihat dan semakin maju .


Comments

Popular posts from this blog

Kemudahan di universiti yang perlu dimanfaatkan #UUM #2

4 Step Basic Skincare Routine #5

Tips Isi UPU #1